PODROBNA ANALIZA POSLOVNIH PROCESOV

Podrobna analiza poslovnih procesov vključuje natančno analizo posameznih poslovnih procesov, ki poteka v treh korakih:

  1. Pregled obstoječega stanja (As-Is model)
  2. Analiza obstoječega stanja
  3. Določitev predloga stanja po izvedeni optimizaciji (To-Be model)

V sklopu posameznih korakov izvedem naslednje aktivnosti:

Pregled obstoječega stanja (As-Is model):

  • poslovnega procesa:
    • določitev pozitivnega toka,
    • določitev alternativnih tokov,
    • določitev vhodov in izhodov za posamezne korake/celoten poslovni proces,
    • določitev poslovnih pravil (koraki, akcije, posledice, odstopanja,…),
    • določitev udeležencev,
    • določitev pravic udeležencev do posameznih aktivnosti,
    • določitev povezav z drugimi poslovnimi procesi,
    • grafični prikaz poteka poslovnega procesa; 
  • spremljajoče IT infrastrukture:
    • sistemi in aplikacije,
    • medsebojne povezave,
    • možnosti integracij z drugimi (neobstoječimi) sistemi;
  • spremljajočih nosilcev poslovnih informacij:
    • oblika,
    • tipi in skupine,
    • obseg po posameznih oblikah in tipih/skupinah,
    • opisni podatki (indeksi),
    • kvaliteta in format,
    • določitev vstopnih točk / točk nastanka,
    • frekventnost prihodov/nastanka,
    • zbiranje različnih tipov,
    • pravice (kreiranja, dostopa, vpogleda, urejanja, brisanja,…),
    • struktura in organizacija arhivskega okolja (mape, podmape, ...);

Analiza obstoječega stanja:

  • definiranje ugotovljenih pomanjkljivosti in ozkih grl,
  • določitev prioritet ugotovljenih pomanjkljivosti in ozkih grl,
  • izdelava predlogov za odpravo ugotovljenih pomanjkljivosti in ozkih grl;

Predlog stanja po izvedeni optimizaciji (To-Be model):

  • poslovnega procesa:
    • določitev pozitivnega toka,
    • določitev alternativnih tokov,
    • določitev vhodov in izhodov za posamezne korake/celoten poslovni proces,
    • določitev poslovnih pravil (koraki, akcije, posledice, odstopanja,…),
    • določitev udeležencev,
    • določitev pravic udeležencev do posameznih aktivnosti,
    • določitev povezav z drugimi poslovnimi procesi,
    • grafični prikaz poteka poslovnega procesa;
  • spremljajoče IT infrastrukture:
    • sistemi in aplikacije,
    • medsebojne povezave,
    • zahtevane integracije z drugimi sistemi;
  • spremljajočih nosilcev poslovnih informacij:
    • podroben opis predvidenega stanja po informatizaciji.

Rezultat podrobne analize poslovnih procesov je poročilo, ki vsebuje podroben opis vseh treh faz analize. Opis predloga stanja po izvedeni optimizaciji (To-Be modela), ki je del navedenega poročila, pa je dejansko vsebinsko-tehnična specifikacija, ki vsebuje vse zahtevane podatke za načrt izdelave programske opreme v sklopu morebitne informatizacije poslovnega procesa.

Takšen dokument je popolnoma neodvisen in ga lahko kasneje za načrt programske opreme uporabi kateri koli ponudnik ECM aplikativnih rešitev na trgu!

ECM = Enterprise Content Management (upravljanje z vsebinami).